سرخط خبرها
خانه » مقاله » درد گردن یا کمردرد/محمود مقدسی

درد گردن یا کمردرد/محمود مقدسی

Print Friendly, PDF & Email

 

اختصاصی همای گیلان: امروز می خواهم در مورد بیماری بنویسم که خیلی از افراد ی که اهل مطالعه هستند و گاهی ساعات ها مشغول هستند و سرشان لای ورق های کتاب یا روزنامه هست در گیر می باشند؛ مخصوصا استادم در درس علوم سیاسی.ابتدا نظر استاد دیگرم در طب اسلامی که امسال توفیق شاگردی ایشان را دارم ؛ پدر طب اسلامی هستند را در این خصوص ذکر می کنم.
استاد دکتر خیراندیش توصیه می کند : افراد مبتلا به آرتروز (گردن درد؛ کمردرد؛ پا درد و درد های مفصلی )کمتر غذا های سرد مثال خیار یا هندوانه ؛ ماست و… میل کنند وسعی کنند در رژیم غذایی ؛ غذا های گرم مثل هرشب ۱۰ عدد انجیر خشک / سنجد همراه بامقداری عسل یا گوشت گوسفند… میل کنند// روغن کوهان شتر به موضع درد بمالند وبه آرامی ماساژ دهند هر شب این کار را انجام دهند. اما نظر این حقیر:
یکی از روش های دیگر ساخت معجونی است ؛ سه ماده را باهم مخلوط کنید .یک لیوان روغن زیتون/ یک قاشق نمک دریا ویک قاشق اسپند را باهم مخلوط کرده در داخل دیگی( غیر از تفلون وآلومینیوم ؛ متاسفانه هردو سرطانزا هستند ) روی آتش شعله گاز قرار داده تا بجوش آید.پس از جوش آمدن حرارت را کم کرده وبه مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. در حین جوشاندن آرام بهم می زنیم؛ سپس سرد کرده وعصاره اش را از طریق صافی بدست می آوریم . آنرا در ظرف شیشه ای ریخته ودر طبقات پایین یخچال نگهداری شود صبح قبل از خروج از منزل روی موضع درد مالیده و به آرامی یک دقیقه ماساژ دهید.
اما چند حرکت ورزشی نیز برای درد گردن توصیه می شود.شانه هارا بالا ببرید و ۵ ثانیه نگهداشته و رها کنید به تعداد ۱۵ بار/ شانه ها را به پشت حرکت دهید به تعداد ۱۵ بار/ گردن را هر گز نچرخانید/صبح ها ۱۵ بار گردن را به راست یا چپ نمایید/هر گز بیش از ۳۰ دقیقه یک جا سکون نداشته باشید.قدری قدم زدن مفید است/در هنگام رانندگی سر خود را به بالشتک تماس دهید/ میز تحریر شما قدری بلند تر از صندلی باشد/ سعی کنید بجای اینکه خم شوید وکتاب را مطالعه کنید ؛ کتاب را بلند کنید ومقابل شما باشد/ در راه رفتن شل و ول نباشید بصورت نظامی راه بروید/ بار اضافی با خود حمل نکنید ؛ کسی که قدش ۱۷۴ سانت متر است؛ اگر ورزشکار نیست و وزنش ۸۰ کیلوگرم است .همیشه ۶ کیلوگرم بار روی دوشش است . چرا باید حمالی کنیم !؟. اگر طول قد را از ۱۰۰ کم کنیم باقیمانده اش باید تقریبا برابر وزن ما باشد اضافه شد وزن دور از جان حم .. بدون مزد ومواجب هستیم ! چرا باید این طوری باشد؟. این حقیر در مدت ۴ ماه بدون ورزش وبدون اینکه گرسنگی را تحمل کنم ؛ ۸ کیلو گرم کاهش وزن داشتم !.
محقق: محمود مقدسی / قم دوازدهم آبان ۱۳۹۷ .
با توجه به اینکه کانال(( حامیان سلامت)) تشکیل شده حداقل در ۶ استان می توان افراد زیادی را پوشش داد اگر افراد علاقمند به امر درمان وپزشکی را می شناسید کافی است یک پیام تلگرامی به شماره ی
۰۹۳۸ ۵۲۹ ۹۵۶۲ ارسال نمایند واگر اطلاعات پزشکی دارند به همین شماره تلگرام کنند .امیدوارم با کمک شما مخصوصا اعضای جدید که اکثرا مسئولیت های سیاسی واجتماعی و اطلاع رسانی دارند ومی توانند در جهت اطلاع رسانی در سطح گسترده اقدام کنند .همه باهم بدنبال این باشیم شعار ما این است((پزشک خود باشید و از بیمارستان بدور)). والسلام

با کانال همای خبر همراه باشید

همچنین ببینید

استاد بیژن نجدی را بیشتر بشناسیم/علی رحیم پور دکتری اقتصاد

الف ) شناخت نجد This November is the Wikipedia Asian Month. Come join us. منطقه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.