خانه / مقاله / روش های ساده برای کاهش وزن/سیدرضا میرحسینی

روش های ساده برای کاهش وزن/سیدرضا میرحسینی

Print Friendly, PDF & Email

اختصاصی همای گیلان، برخی افراد باتوجه به تلاش زیاد برای کاهش وزن، نمی توانند وزن اضافی خود را کم کنند ، این موضوع دلایل مختلفی همچون مصرف نکردن آب به اندازه کافی، کمبود خواب ،ورزش نکردن و برخی از بیماری ها دارد.
کم کردن وزن کار آسانی نیست درحقیقت کم کردن وزن به یک سری عواملی نظیر رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی،ورزش و تمرینات هوازی، استرس و عادات خواب بستگی دارد که می توان آنها را کنترل کرد. البته عواملی همچون ژن ها، هورمون ها، جنسیت و سن نیز وجود دارند که بسیار تاثیر گذار میباشد.
کاهش وزن نیاز به تغییر در نحوه غذاخوردن ، میزان ورزش و نحوه تفکر در مورد غذا دارد .
اگر روند کاهش وزن را به اهداف و قدمهای کوچکتری تجزیه کنید به موفقیت بیشتری می رسید . انجام تغییرات کم و کوچک در یک زمان ، یک استراتژی بزرگ و مهم بوده و این روند خسته کننده نبوده و باعث کاهش وزن آهسته تر و مداومتری می شود .
به یاد داشته باشید که در مسابقه کاهش وزن کسی برنده می شود که آهسته و مداوم حرکت کند . این نوع حرکت به شما کمک می کند که به هدف خود رسیده و آن را حفظ کنید .
زمانیکه می خواهید برنامه کاهش وزن را شروع کنید در ابتدا کار سختی به نظر می رسد درحالیکه اقدامات کوچک تبدیل به عادت شده و نهایت طی کردن تمام مسیر خسته کننده و ناامید کننده نخواهد بود .

✅ نکات مهم در مورد تغییرات کوچک تغذیه ای :

♦️ سالاد ، کاهو و سبزیجات فراوان استفاده کنید.
♦️ تا می توانید آب زیاد مصرف کنید . بامصرف اب کافی پوست شما نیز ظاهر خوبی پیدا می کند.
♦️ در رستوران غذاهای کم چرب و سالم مصرف کنید.
♦️ تا حد امکان از غذاهای سرخ کردنی استفاده نکنید .
♦️ برای صرف چای و قهوه از شکر استفاده نکنید.
♦️همراه با ساندویچ و غذاهای فست فودی سبزیجات فراوان استفاده کنید .
♦️بجای اینکه سس را روی سالاد بریزید نوک چنگال خود را در سس فرو کنید به مرور متوجه می شوید که با میزان کمتری از سس نیز می توانید از سالاد لذت ببرید .
♦️ به جای غذاهای پر کالری از غذاهای کم کالری استفاده کنید .
♦️ اگر غذایی را دوست ندارید آن را نخورید .
♦️ همیشه غذا را در بشقاب بریزید تا متوجه باشید که چه مقدار غذا می خورید .
♦️ صبحانه را حتما بخورید .
♦️ برچسب غذاها را بخوانید و میزان کالری مواد غذائی را کنترل کنید .
♦️ همیشه به غذاهایتان سبزی اضافه کنید .

? نکات مهم در مورد انجام فعالیتهای ورزشی :

?حتما روزانه ۳۰دقیقه پیاده روی یا ورزش کنید
?حتی المقدور به جای آسانسور یا پله برقی از پله معمولی استفاده کنید .
? ورزش را یک اولویت قرار دهید نه یک گرفتاری و سختی…
?دورتر از مقصد خود ماشین را پارک کنید تا مجبور شوید مقداری پیاده روی کنید .
? به کارهای روزانه خسته کننده منزل مانند نظافت منزل ‌،‌ خرید منزل به شکل یک موقعیت برای افزایش فعالیت نگاه کنید .
?سعی کنید در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید و بصورت منظم ورزش کنید

✅با رعایت رژیم غذایی سالم و انجام حداقل ۳۰دقیقه ورزش روزانه همیشه سالم و تندرست بمانید.
✍️سیدرضا میرحسینی مربی ورزشی استان گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

درباره ی سجاد حراتی

همچنین ببینید

ماجرای”ادب”یا”نظارت” ؟!🔴/علی رحیم پور دکتری اقتصاد

اختصاصی همای گیلان، کمتر روزی است که <<رسانه های جمعی رسمی>>، بازداشت فلان مدیر اداره ...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.